::I THANK YOU::

Dear You,
We met for a reason, He guided me thru you,
He made me decided, To change on the 10th hour,
Though chances are that we're never going to meet again,
I THANK YOU!!

p/s: I'll nver be the same, if we ever meet again..:)

Thursday, January 6, 2011

:: KALAU TIBA-TIBA ORANG YANG KITA SAYANG.............::



kadang-kadang,
bila terpandang sesuatu benda
terdengar sesuatu kisah
terbaca tentang sesuatu
mengingatkan kita kepada sesuatu itu...
(ayat da macam kap.lam.ya.nga)
hehe~=)merapu bila kebosanan melanda...


tengok balik tajuk entry kat atas.
KALAU TIBA-TIBA ORANG YANG KITA SAYANG.........
(sambung sendiri ikut citarasa anda)

tapi atty nak sambung jadi macam nih.
KALAU TIBA-TIBA ORANG YANG KITA SAYANG TINGGALKAN KITA
(sape yang setuju angkat tangan, sape yang tak setuju angkat kaki..)

ORANG YANG KITA SAYANG
disini tidak merujuk kepada boipren atau gilpren
sama ada secara langsung atau tidak langsung

TINGGALKAN KITA
pula merujuk kepada kepemergian mereka menghadap yang Maha Pencipta

KALAU TIBA-TIBA
(sila berada di dalam dunia imaginasi)

sila bayangkan...
tanpa diduga hari ini
kita kehilangan ibu atau ayah yang disayangi

mungkin semalam
kita bersenda gurau dengan mereka
kita buat mereka tersenyum
kita buat mereka tertawa
kita buat mereka berbangga dengan kita

tapi...
mungkin juga semalam
kita terkasar bahasa dengan mereka
kita melukakan hati mereka
kita hancurkan harapan mereka
air mata mereka menitis kerana kita

hari ini...
mereka pergi meninggalkan kita

adakah kita akan tersenyum seperti semalam
adakah kita akan menyesal dengan hari semalam
adakah kita dapat undurkan waktu

atau...
kita akan menangis semahu-mahunya
mengingatkankan dosa-dosa yang belum diampunkan
mengenangkan jasa-jasa yang belum berbalas


peringatan demi peringatan buat insan yang mudah lupa

::keredhaan Allah terletak pada keredhaan kedua ibubapa::


p/s: entry ni ditulis lepas tengok video kawan atty kt facebook tadi...
alfatihah buat arwah..
semoga sentiasa dicucuri rahmat dan ditempatkan dalam golongan orang yang beriman..
doa anak yang soleh akan sentiasa bersama ibubapa kita...




atty sayang mak n ayah..:)
maafkan segala salah silap anakanda yang sentiasa buat silap ini..

8 comments:

♥♥LiSsA♥♥ said...

berbaktilah pd mereka selagi mereka masih hidup:(

khayla fadwah said...

btol tu lisa...
b strong dear...
wlaupon mereka dah xde,
doa kite akan sentiase mengiringi mereka kan...

saya afi. said...

ya Allah..tak sanggup!!

syafeeqa said...

rasa sedih pulak baca entry niey.


saya sayang mama and dady sayerr..

khayla fadwah said...

sory...atty xde nk wt sape2 rase sdih...
just as reminder for me...
mmg slalu buat salah kt mak n ayah...

nelly said...

sedih ! !

khayla fadwah said...

marilah mntak maaf bnyk2 kt mak ayah kite..=)

mabk.abubakar said...

meh layan orang putus cinta..