::I THANK YOU::

Dear You,
We met for a reason, He guided me thru you,
He made me decided, To change on the 10th hour,
Though chances are that we're never going to meet again,
I THANK YOU!!

p/s: I'll nver be the same, if we ever meet again..:)

Saturday, February 26, 2011

::MUNGKIN PERLU JADI SIBADUT?::




apa perasaan tengok gambar ini?


comel sangat kan dengan rambut warna-warni,
baju warna-warni, muka pun warna-warni..


mesti semua orang akan ketawa tengok gamba nih kan..
ok lah, kalau tak, paling kurang pun boleh buat tersenyum,kannn....:)


ada ke orang yang bila tengok gamba ni,
rasa nak marah?
rasa nak nangis?
mungkin la jika ada yang mengalami sejenis fobia-takut-sama-itu-badut


kalau yang ini pula??


nampak macam sangat gembira,kan..
hidup tanpa masalah..
senyum sampai telinga...


tapi bukankah SIBADUT itu hanyalah MANUSIA BIASA??


kalau dah nama pun manusia,
ada ke yang takde masalah,
ada ke yang tak pernah menangis,
ada ke yang boleh tersenyum 24/7


kenapa mereka sanggup menjadi SIBADUT yang comot-tapi-comel
sanggup meletakkan pelbagai warna dimuka?


SIBADUT melukis senyuman diwajah,
dengan tujuan untuk membuat orang yang melihatnya tersenyum..
tapi dalam hatu mereka, sipa yang tahu..
mungkin sedang menangis duka..

dengan muka yang comot itu,
kalau menangis pun mesti orang tak nampak kan..


oh SIBADUT,
sanggup mencomotkan diri demi membuat orang lain ketawa,
walau perasaan hati tiada siapa yang mengerti..



kalau SIBADUT sedih macam ni, ada orang ketawa jugak ke?




::mungkin perlu menjadi SIBADUT agar senyuman orang disekeliling mampu dilihat sentiasa, walau hati menangis sendiri::



1 comment:

HAZWAN17 said...

ok jugak jadi badut
sentiasa menggembirakan orang lain..
walaupun diri sendiri tak berapa nak happy