::I THANK YOU::

Dear You,
We met for a reason, He guided me thru you,
He made me decided, To change on the 10th hour,
Though chances are that we're never going to meet again,
I THANK YOU!!

p/s: I'll nver be the same, if we ever meet again..:)

Sunday, March 24, 2013

::MASANYA SEMAKIN SUNTUK::



AKU NAK BERUBAH!
AKU NAK BERUBAH!
AKU NAK BERUBAH!

Ayat itu dah 150 juta kali diulang-ulang
Tapi dia masih lagi belum memulakan langkah pertama


BELUM BERSEDIA untuk berubah 100%?
TAKUT dengan penerimaan masyarakat selepas ini?
TAK PASTI sama ada betul ke tak keputusan yang dibuat?


change for good ain't a crime...berapa kali nak gtaw??

Nak tunggu apa lagi?
Bukan kita tak tahu, 
Esok pasti ada, tapi ia belum pasti untuk kita..

"Aku nak pakai tudung labuh, nak pakai stokin, nak pakai baju labuh..
Tapi nanti mesti orang cakap aku nak jadi ustazah.."
"Aku dah taknak keluar tengok wayang, pergi karaoke, lepak ramai-ramai dengan lelaki..
Tapi nanti mesti diorang cakap aku ketinggalan zaman..
Macam mana kalau diorang dah taknak kawan dengan aku?.."

"Aku dah taknak message-message, calling-calling dengan si dia..
Bukan sebab aku dah bosan dengan dia, tapi aku taknak kami terus-terusan berdosa..
Tapi macam mana aku nak jelaskan kat dia? Dia boleh terima ke?.."


Cukup-cukuplah tu bermonolog sendirian..

mulakan langkah pertama...HARI INI!!
Awak takkan ke mana-mana selagi kaki tu tak mula melangkah

UNTUK BERUBAH, MEMANG SUSAH
TAPI, IA BUKAN MUSTAHIL!!


nak tunggu apa lagi? dah takda masa dah ni... :'(

Takut dengan penerimaan masyarakat sekeliling?
Cuba fikir semula,
Mana lebih penting...
Pandangan Allah terhadap kita atau pandangan manusia terhadap kita?



notakaki:
dengan lafaz bismillah, aku mulakan langkah pertama..
moga Allah redha... :'(


No comments: