::I THANK YOU::

Dear You,
We met for a reason, He guided me thru you,
He made me decided, To change on the 10th hour,
Though chances are that we're never going to meet again,
I THANK YOU!!

p/s: I'll nver be the same, if we ever meet again..:)

Tuesday, March 15, 2011

:: KEMBALI MENGIKUT SUNNAH NABI::



"Awak, kita sekarang zaman moden. 
kehidupan kita tak sama macam zaman Nabi dulu.."

ayat ini dilontar kepada saya 7bulan lepas
dah lama..tapi tak mungkin saya akan melupakannya

siapa yang cakap?
mengapa beliau berkata begitu?
*biarlah rahsia* 
tapi siapa makan cili, memang pedas kan rasanya? :)

kenapa tiba-tiba nak ungkit balik cerita yang dah lepas?
bukan mengungkit sebenarnya, tetapi membangkit
isu yang belum selesai

betul cakap awak..
memang sekarang kita zaman moden
bukan lagi zaman Rasulullah
bukan jua zaman Khulafa' arRasyidin..
kita zaman moden, segalanya moden 

tapi mungkin awak terlupa,
saya juga terlupa..

sila ambil purse masing2..
tengok myKad kita
agama Islam kan?

takde tulis?
cuba tengok betol2...
dah nampak dah?
AGAMA:ISLAM

Islam tu sampai sekarang ada lagi kan?
bukan masa zaman Rasulullah dulu je kan?
so, ada beza ke hidup zaman moden dengan zaman Rasulullah..
*mari fikir sama2..ilmu agama saya memang sangat sikit*

mungkin saya tersilap tafsir
mungkin juga awak yang silap memaknakannya

Rasulullah naik unta,
kita naik Proton Inspira,
sebab tu awak cakap hidup kita berbeza dengan zaman Nabi?

tapi...
Sunnah Nabi tu segala amalan Nabi kan?
bukan material atau perbuatan..
memang kita semakin moden
tapi Sunnah Nabi akan terus terpelihara

kerana dunia semakin moden,
kita memandu proton Inspira
tak perlu lagi menunggang unta
tapi pada dasarnya, Inspira dan unta ini sama

sebelum menaiki unta, 
Rasulullah tidak pernah lupa untuk berdoa
begitu juga sebelum kita menaiki Inspira, perlu berdoa
kerana ini Sunnah Nabi

dalam sehari,
berapa kali kita mengaku bahawa
tiada tuhan yang disembah melainkan Allah dan Nabi Muhammad itu pesuruh Allah?
tapi kenapa kita enggan meniru amalan Rasulullah yang kita akui pesuruh Allah??

lihat remaja diluar sana,
fesyen menyerupai orang barat
kenapa mereka berpakaian begitu?
*malas nak cakap banyak dah*



sila tanya Iman,
jangan tanya Aiman,
sebab nanti Aiman jawab,
Aiman tak kisahh............




suka tengok lelaki yang ada janggut seciput tu..
simpan janggut sunnah nabi jugak kan? :)



3 comments:

zi_anny said...

mana nak tengok lelaki yang simpan janggut seciput tu? ;p

zi_anny said...

mana nak tengok lelaki yang simpan janggut seciput tu? ;p

khayla fadwah said...

kt mne2 je..
ramai je kn p.cik kambeng??hehe~:p