::I THANK YOU::

Dear You,
We met for a reason, He guided me thru you,
He made me decided, To change on the 10th hour,
Though chances are that we're never going to meet again,
I THANK YOU!!

p/s: I'll nver be the same, if we ever meet again..:)

Friday, August 5, 2011

:: SENYUM | TAK PERLU KATA APA2::



Harini dah 05 Ogos..
Haritu start keje 05 Julai..
Dah sebulan rupanya keje..
Cepatnya masa berlalu..
Bermacam ragam client dilayan..
Berjuta ilmu dapat ditimba..:)


"Awak ni banyak senyum sangat la..macam mana nak jadi pegawai?"

"Senyum kan sedekah, lagipun bulan puasa kan ni p.cik.."( senyum lagi)
*padahal nak jawab, bila pulak saya nak jadi polis..hehe~*

" Ya p.cik..ada pape boleh saya tolong? "
*fokus2..sy sedang bekerja*

ok, taknak cerita pasal kerja, tp nak cerita pasal senyum...

senyum..
senyum..
senyum...

tak susah pun kan..
senyumlah..
kenapa tak nak senyum??

senyum tu banyak kebaikannya taw..
betul ni..tak tipu pun..

kalau kita tengok orang tersenyum, mesti kita rasa nak senyum sama kan?
ada ke orang nak marah tengok orang senyum? (lainlah kalo senyuman menyindir,kan)
senyuman juga adalah rahsia awet muda...(ok, ini rahsia)
apabila kita senyum, tekanan darah akan menurun..
sistem imun pun makin meningkat..tak percaya?
sila tanya doctor..:)


dan yang paling penting..SENYUM TU KAN SEDEKAH..:)

bukan orang laein yang cakap, tapi Rasulullah SAW sendiri yang cakap...

Seorang sahabat yang tidak memiliki apa-apa untuk disedekahkan bertanya,

" Jika kami ingin bersedekah, namun kami tidak memiliki apa pun, lantas apa yang boleh kami sedekahkan dan bagaimana kami menyedekahkannya? "


Rasulullah SAW bersabda,
"Senyum kalian bagi saudaranya adalah sedekah, beramar makruf dan nahi mungkar yang kalian lakukan untuk saudaranya juga sedekah, dan kalian menunjukkan jalan bagi seseorang yang tersesat juga sedekah."
[HR Tirmizi dan Au Dzar]


Dalam hadis lain disebutkan bahawa senyum itu adalah ibadah,
" Tersenyum ketika bertemu saudaramu adalah ibadah."
[HR Tirmidzi Ibnu Hibban dan Baihaqi]

tak kisah la tua ke, muda ke, ada gigi ke, takde gigi ke, senyum je...:)


" Awak nak jadi menantu p.cik?"

...hanya mampu tersenyum lagi....


Eh p.cik ni, ingatkan dah habis...nak gelak golek2 rasa..ada patut tanya camtu..ok, saya tahu orang memang suka tengok Saya tersenyum manis dengan lesung pipit di pipi ni.. orang lain senyum sebab senyuman tu mendamaikan jiwa..:)


sy yg suka senyum,


2 comments:

HAZWAN17 said...

comel ape kalau asyik senyum je..orang tengok pun sejuk je mata memandang

khayla fadwah said...

btol3..senyum je pon..xperlu kata apa2..:)