::I THANK YOU::

Dear You,
We met for a reason, He guided me thru you,
He made me decided, To change on the 10th hour,
Though chances are that we're never going to meet again,
I THANK YOU!!

p/s: I'll nver be the same, if we ever meet again..:)

Sunday, September 11, 2011

::100511-090911::



100511
melaka -----> endau
.
.
.
.
.
. 4bulan mencari erti hidup
.
.
.
.
.
090911
endau -----> melaka


4bulan,
ada yang cakap, sekejap je tu..
ada yang cakap, lamanyaaa..

bergantung bagaimana kita gunakan masa 4bulan tu..

betul, sekejap..
bila banyak sangat urusan penting yang kita kena selesaikan

betul juga, lama sangat 4bulan tu..
bila kita tak tahu nak isi apa dalam 4bulan tu..

walaupun masa mula-mula sangat menentang cuti sem yang selalunya 2bulan aje tiba-tiba jadi 4bulan,
tapi lepas lalui sendiri masa 4bulan tu..
aku bersyukur..
*org dah cakap, let it be, just follow the flow, DEGIL.. :p*

ilmu bukan boleh dikutip dalam kelas sahaja,
bukan boleh dikutip semasa bergelar pelajar sahaja,
tapi ilmu Allah itu ada dimana-mana,
boleh didapati bila-bila masa sahaja..

bercuti selama 4bulan,
hanya berehat dari menjadi pelajar di uni,
yang lain-lain, still go on..
malah semakin bertambah..

belajar menjadi seorang hamba Allah yang patuh kepadaNya,
cuba untuk mematuhi segala perintah, meninggalkan segala larangan
ok, belum berjaya..dan takkan berhenti selagi tak berjaya

belajar menjadi seorang anak yang solehah,
mak, ayah..maafkan atie,
masih belum mampu menjadi anak yang terbaik..

belajar menjadi adik dan kakak yang memahami,
yes, family first..
tapi kalau ikut law, siblings pun kita tak boleh percaya 100%.. camno?

belajar menjadi seorang fasilitator yang baik.. *ehemm..*
pertama kali, pastilah jauh dari kesempurnaan,
cuti lain kali boleh try lagi.. :)

belajar menjadi seorang pekerja yang komited..
komited ke kalau asyik maen fb? :p

belajar menjdi seorang rakan, sahabat dan teman yang.............
dunno the exact word to put..

belajar menjadi seorang isteri mithali...*ok, tipu+gatai+perasan*
jauh panggang dari api lagi nak jadi isteri orang!


teringat pesanan cikgu normaliah,
orang yang sentiasa sibuk akan lebih menghargai masa..

tapi...
ramai orang yang tak sibuk mana pun,
tapi buat-buat sibuk, perasan sibuk..
sampai nak baca alQuran Kareem sehelai sehari pun xsempat..



kalau dari kecik sampai sekarang,
kalau baca sehari sehelai,
agak-agak dah berapa kali khatam ek?



padahal Allah SWT dah ingatkan,
If We had sent down this Qur'an upon a mountain, you would have seen it humbled and coming apart from fear of Allah . And these examples We present to the people that perhaps they will give thought. [59:21]



notakaki:
azam sem baru.. *sem baru pun perlu ada azam ke?*
baca alQuran sekurang-kurangnya a page a day..
bukan sekadar membaca, cuba untuk memahami.. :)



2 comments:

zi_anny said...

betullah 4 bulan macam sekejap bila dah sampai hujung tapi masa mula2 tu macam lama.
aku suka azam baru kau tu. hehe.
azam aku nak khatam al-Quran masa bulan puasa aritu dapat separuh je..pastu aku sendiri yg tak terbaca. ntah sibuk apa ntah T.T
semua point penting tu kita akan sentiasa belajar sepanjang hidup..

khayla fadwah said...

btol3...
belajar dan terus belajar...
mencari dan terus mencari cinta Ilahi.. :)